torstai 28. maaliskuuta 2013

Viitosia

Tällaisia ylläreitä löytyy muistikortilta,
kun lapsi lainaa salaa kameraa. :)
Oikein kivaa pääsiäistä!

Minua vaivaa jonkinasteinen blogijumi, joka ilmenee siten, että vaikka luen, en saa kirjoitettua mitään blogiin asti. Luulen, että syynä on melko puhtaasti se, että hyvää luettavaa on niin paljon tarjolla, etten kerta kaikkiaan malta istua koneella.

Nyt istun kuitenkin sen verran, että saan osallistuttua viitos-haasteeseen, johon tartuin Lumiomena-blogista. Katja kun haastoi hauskasti ihmisiä erilaisilla "ehdoilla" ja minä koen täyttäväni vaatimukset 2 ja 3 (rakastan Irvingin kirjoja ja olen tuskaillut Ruusun nimen kanssa, peräti sen alkukappaleen verran. Ehkä jopa 30 sivua).


1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, joka antoi haasteen sinulle.

Kiitos, Katja! :)

2. Kirjaa tähän viisi blogia, jotka haastat

1-5. Kupla (koska kaikki kirjablogit on jo varmasti haastettu)   

3. Toivo, että ihmiset joille jätit palkinnon antavat sen eteenpäin.

*toiv toiv*
(Miten tämä siis käytännössä pitäisi tehdä?)


4. Kerro:

viisi asiaa, joita tarvitsen päivittäin
1. kaakao
2. uni
3. valo
4. internet
5. edes hiukan lukemista

viisi kirjaa, joita suosittelen muille: 
1. Garpin maailma
2. Täällä pohjantähden alla
3. Kirjallinen piiri perunankuoripaistoksen ystäville
4. Let's Pretend This Never Happened
5. Leski vuoden verran

viisi materialistista (joulu)lahjatoivetta:
1. kirjoja
2. yöpaita
3. suklaata (olen kuullut, että jotkut saavat suklaasta kyllikseen esim. jouluna, mutta minulla tätä ongelmaa ei ole. Konvehtirasioista en kyllä tykkää, mutta kyllä nekin syötyä tulee.)
4. kalenteri seuraavalle vuodelle
5. jotain itse tehtyä

(Lapsena muuten inhosin sitä, kun yritin udella äidiltä, mitä hän toivoisi äitienpäivä-/syntymäpäivä- tai joululahjaksi. Aina se hoki samaa "toivoisin vain kilttejä lapsia" -mantraansa. Yllättäen nyt kun on omia lapsia, huomaan toivovani ihan samaa... ;) )

viisi paikkaa, joissa haluaisit käydä: (Huh, onneksi "paikka" on laaja käsite!)
1. Ikea
2. Turun tai Hämeen linna
3. Lappi
4. Eremitaasi
5. Raahe (koska mun vanha ystävä asuu siellä, enkä ole ikinä käynyt niillä kylässä)

viisi lempiruokaani:
1. lohi. Kylmä- tai lämminsavustettuna, paistettuna pannulla tai uunissa. Nam.
2. pihvi (Mieluiten sikaa.)
3. tuoreet mansikat!
4. kanatortillat
5. riisipuuro

viisi elämänohjettani:
1. Kyllä tästä selvitään. (Tätä edeltää kuitenkin väistämättä paniikki, pettymys, kiukku, turhautuminen tai joku muu ensireaktio. Joka voi kestää hetken tai viikon.)
2.
3.
4.
5. Hmm, nähtävästi tarvitsen lisää elämänohjeita. :)

8 kommenttia:

  1. Hämmen linnassa on tullut käytyä, mutta Turun linna on myös minun käymislistallani. Ehkäpä ensi kesänä tulee siellä piipahdettua.

    Pitääpä laittaa tuo Kirjallinen piiri perunankuoripaistoksen ystäville korvan taakse. On pitänyt lukea se mutta on unohtunut.

    VastaaPoista
  2. No tästä tuli nyt vähän paineita vastata haasteeseen kun oon ainut haastettu :D

    VastaaPoista
  3. Kyllä tämä tästä on hyvä :)

    Rauhallista ja kirjaisaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
  4. Pihi nainen, Peruna-kirja on aivan ihana, toivottavasti pidät siitä. :)

    Tiina, no mää aattelin, että jos et tottele mun siivouskieltoja, niin sitten kyllä vastaat haasteeseen ;)

    Annika, Kivaa pääsiäistä teille myös! :)

    VastaaPoista
  5. Minulla on pienimuotoinen linnafiksaatio - aina pitää päästä niissä käymään, jos vain mahdollista. Suosittelen suuresti näitä kotimaisia, ne ovat hienoja! Ja opastukselle kannattaa aina mennä.

    Sinulle on uusi haaste tarjolla, jos haluat siihen tarttua: http://suketus.blogspot.fi/2013/03/jos-olisin.html

    Mukavaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
  6. Olen huomannut huolestuttavan trendin liittyen jouluun ja suklaaseen. Suklaata ei anneta enää niin paljon lahjaksi kuin ennen. Apua! Perinteet kunniaan sanon minä, ja suklaata ainakin minun lahjapakettiin :D Onneksi saan vanhemmiltani toivomani Aladdin -rasian joka vuosi!

    VastaaPoista
  7. Blogissani on sinulle tunnustus. :)

    VastaaPoista
  8. Suketus, Linnoja ja opastuksia on kehuttu kovasti, joten ehkäpä jonain päivänä... :) Ja kiitos haasteesta!

    Villasukka, olen huomannut ihan saman! Viime jouluksi ostinkin kaukonäköisesti runsaasti suklaata omaan kaappiin, joten varsinaista puutetta ei päässyt tulemaan :)

    Mari, kiitos! :)

    VastaaPoista