Anni Nupponen: Hirviöasiakaspalvelu Osuuskumma 2016, 33s. |
Hirviöasiakaspalvelusta olen kuullut paljon hyvää ja ilahduin kovasti, kun sain sen nyt kirjamessureissulla hankituksi. Lukeminen toki ilahdutti vielä enemmän, sillä nämä sadan sanan raapaleet ovat loistavia.
Jos on työskennellyt minkäänlaisessa asiakaspalvelussa, sitä tietää että asiakastilanteet voivat olla hyvinkin yllättäviä. Hirviöasiakaspalvelussa ongelmat ovat luonnollisesti vielä monipuolisempia. Nupposen raapaleet ovat enimmäkseen litteroituja puhelimessa tai chatissa käytyjä vuoropuheluita hirviöasiakaspalvelun työntekijän ja asiakkaan välillä. Raudanlujalla ammattitaidolla hirviöasiakaspalvelussa osataan neuvoa kuinka toimia esimerkiksi medusan kivetettyä Salli-tädin, kuka omistaa feenikslinnun ja millainen demonivakuutus sopisi juuri sinun tarpeisiisi.
Lukija pääsee seuraamaan myös paria hirviöasiakaspalvelun työntekijöiden tauolla käymää keskustelua, jotka muistuttavat kyllä paljon mitä tahansa kahvihuonekeskustelua, mutta ovat nekin vähän erikoisempia.
Tykästyin Hirviöasiakaspalveluun kovasti. Jutut ovat lyhyitä, mutta silti ihan ehjiä ja toimivia. Tiiviissä vuoropuheluissa vitsi pysyy tuoreena ja terävänä, mikä on tietysti lukijan etu. Erityismaininta vielä J.S. Meresmaan suunnittelemalle kannelle, jossa komeilee ylväs kotka (tai joku tarunhohtoisempi siivekäs) näpsäkkä mikrofoni-kuuloke-yhdistelmä päässään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti